مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامى يزد : ‌مردم يزد، بسيار نجيب و بزرگوار هستند، اما ممكن است صبر مردم لبريز شود

عجمين، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد در يك كنفرانس مطبوعاتي كه به مناسبت روز قلم برگزار شد گفت: بايد مساجد را باور كنيم .

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا"حجت‌الاسلام احمدعجمين، در اين ميزگرد مطبوعاتي، با گراميداشت روز قلم اظهار داشت: اهالي قلم بايد آشنا به افكار عمومي، باورها و اعتقادات مردم شوند و با اين شناخت درد مردم را بازگو كنند.

وي افزود: وقتي درد مردم انعكاس يابد، نوشته‌هاي اهالي قلم مورد توجه عامه مردم قرار مي‌گيرد و از سوي ديگر هيچ مطبوعاتي مشكل مالي پيدا نخواهد كرد.

عجمين، در بخش ديگري از سخنان خود گفت:‌ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سه وظيفه مهم سياستگذاري براي هدايت، برنامه‌ريزي براي حمايت و از سوي ديگر نظارت دقيق بر اجراي درست و صحيح فعاليت ها، در دستور كار دارد.

وي با اشاره به سال پيامبر اعظم (ص) گفت:‌ برنامه‌ها و فعاليت هاي مدوني، براي گراميداشت اين سال، تدارك ديده شده است و به زودي برنامه‌هاي تفضيلي گراميداشت سال پيامبر اعظم (ص) ارائه خواهد شد.

دبير شوراي فرهنگ عمومي يزد در پاسخ به سوالي مبني بر استفاده از اماكن مذهبي براي فعاليت هاي فرهنگي تصريح كرد: مساجد پايگاه عظيم و مهمي در زمان پيامبر (ص) و همچين انقلاب اسلامي بوده است و از سوي ديگر حضور جوانان در مساجد فرصت مغتنمي براي دفاع در مقابل تهاجم عظيم فرهنگي است و بايد مساجد را باور كرده و براي آن برنامه ريزي كنيم.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد، در پاسخ به سوالي در خصوص خط قرمز در مطبوعات گفت:‌ پيشرفت يك جامعه در گرو، نقد و انتقاد سازنده است و مطبوعات در اين ميان، بايد نقش يك آئينه تمام نما را ايفا كند و واقعيتهاي را آنگونه كه هست بيان كنند، نه اينكه بعضي واقعيت هاي را كوچك و ديگري را بزرگ نشان دهند.

وي افزود : خط قرمزدر مطبوعات، غير واقعي نشان دادن مسائل جامعه است.

عجمين در پاسخي سوالي مبني بر نحوه برنامه‌ريزي براي سايت ها و وبلاگ ها، گفت:‌ امروز اينترنت، جاي خود را به عنوان رسانه در حال ايفا كردن است و اين در حالي است كه وبلاگ ها از درجه اهميت بالا و خاصي برخوردار هستند و حضور جوانان و نوجوانان در دنياي مجازي، بسيار قابل توجه است.

وي افزود: اين در حالي است كه دشمن نيز، در فضاي اينترنت، فعاليت هاي بسيار زيادي را انجام داده است.

عجمين تصريح كرد: بايد با سياست گذاري در قالب هدايت، براي وبلاگ نويسان برنامه ريزي كرد.

وي افزود: مي توان با برنامه ريزي نوع قلم زدن در اينترنت را تغيير داد و با اين برنامه ريزي، از ابزار وبلاگ نويسي، براي مقابله با تهاجم فرهنگي استفاده كرد.

وي در عين حال تصريح كرد: متاسفانه بعضي وبلاگ ها، بدون هويت هستند، ولي بايد وبلاگ نويس، شهامت افشاي نام خود را داشته باشد و اين در حالي است كه وبلاگ نويس بايد در مقابل نوشته هايش پاسخگو باشند.

عجمين در بخش ديگري اين ديدار، با هشدار به كساني كه با ناديده گرفتن شعائر ديني و عدم پوشش مناسب در جامعه، باعث آزردگي خاطر خانواده شهدا مي‌شوند، اظهار داشت: ‌مردم يزد، بسيار نجيب و بزرگوار هستند، اما ممكن است صبر مردم لبريز شود، بنابراين اين ناقضان شعائر ديني، بايد در رفتار خود تجديد نظر كرده و مسائل فرهنگي يزد دارلعباده را رعايت كنند.

وي افزود:‌ استان يزد، علاوه بر ميراث فرهنگي مانند بناها و ساختمان ها، ميراث فرهنگي ديگري نيز، به عنوان « يزد دارالعباده » دارد و همه ارگان ها و خصوصا مردم، بايد براي حفظ اين ميراث تلاش كنند.

عجمين، در خصوص وضعيت تئاتر يزد، گفت: انجمن و خانه نمايش يزد، در حا ل برنامه‌ريزي هستنند و آثار و بركات اين برنامه ريزي، بزودي مشخص خواهد شد و تئاتر استان يزد، در حال تحول آرام است.

منبع"ايسنا

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا